Tera-online.info

Nazwa użytkownika

Hasło

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Corsairs’ Stronghold

Pokaż światu swoje umiejętności i poprowadź obroną fortecy.Używaj czołgów oraz statków powietrznych, bądź mądry i przebiegły, współpracuj z innymi by uzyskać wymarzone zwycięstwo i chwałę.


Corsairs’ Stronghold to drugi po Frawyind Canyon battleground w Tera Online. Tym razem naprzeciwko siebie staną dwie, aż dwudziestoosobowe drużyny. Zadania każdej z nich będą zróżnicowane. Jedna ze stron zajmie się obroną fortecy, natomiast druga atakiem na jej mury. W centrum zamku znajduję się kryształ, który posiada 7000 punktów życia. Po zniszczeniu kryształu przez stronę atakującą, lub upływie 15 min role zostaną zamienione. Drużyna, która wcześniej broniła fortecy przystąpi do natarcia i odwrotnie. Wojownicy którzy rozbiją kryształ w krótszym czasie, lub zadadzą mu więcej obrażeń zostaną zwycięscami.

Jak dołączyć do pojedynku

Walczyć w starciach Corsairs’ Stronghold można już od 30 poziomu. Aby dołączyć do jednej ze stron należy zapisać się w dostępnym w grze Battleground Matching (ikona z dwoma skrzyżowanymi toporami po kompasem). Nie przejmuj się, iż Twoje wyposażenie i poziom jest niższy od rywali. Każdy gracz dołączający do pojedynku otrzyma 60 poziom doświadczenia i wyposażenie pozwalające stanąć w szranki z innymi na równych zasadach. Jedynie kryształy i liczba umiejętności, które posiadamy nie ulegnie zmianie.

Tera Battleground Point

W dolnym lewym rogu okna zapisu znajdziesz również opcję „able to lead battle”. Zaznaczając ją wyrażasz chęć bycia liderem, który posiada dodatkowe obowiązki. Ma on również znaczny wpływ na losy bitwy, dzięki swoim umiejętnościom, o których przeczytasz w dalszej części tego poradnika. Leader, który poprowadzi swoją drużynę po zwycięstwo w nagrodę otrzyma podwójną ilość Bellicarium credits.

Zdobywaj doświadczenie

Ciekawą kwestią jest również fakt otrzymywania punktów doświadczenia za wygrane jak i przegrane pojedynki. Osoby, które nie lubią wykonywać zadań, ani zabijać potworów mogą w ten sposób gromadzić punkty xp potrzebne na kolejne poziomy. Ponadto codziennie można wykonać zadanie, które polega na zwycięstwie w CS. Za jego wykonanie otrzymuje się:

200 Bellicarium credits,
700 Bellicarium reputation,
Około 25% doświadczenia potrzebne na następny poziom,
40 sztuk złota / 90 sztuk złota dla osób z 60 poziomem
Sea Chest Box (Zawiera: 1x strongbox key oraz losowo przedmioty dostępne w grze jak Master Enigmatic Scroll, Masterwork Alkahest, Spellbind)

Tera Battleground Quest

Podstawowe informacje

Na polu bitwy moża korzystać z takich elementów jak czołgi, działa obronne, statki powietrze, czy drabiny. Odpowiednie skoordynowanie drużyny i sprytne użycie wymienionych maszyn wojennych przyczyni się do zdobycia zwycięstwa. Poniżej znajdziecie dokładny opis wszystkich funkcjonalności znajdujących się w Corsairs’ Stronghold z szczegółowym wytłumaczeniem taktyk obronnych i planów ataków.

Zanim przejdziemy do omawiania technik ataku i obrony, należy zauważyć, że Corsairs’ Stronghold zdecydowanie różni się od innych trybów PvP. Generalnie inne możliwości walk PvP dostępne w świecie TERA opierają się na zabiciu przeciwnika, zanim on zabije nas. W takim przypadku strategią jest praca zespołowa mająca na celu pokonanie grupy graczy drużyny przeciwnej. Zupełnie inaczej jest w przypadku starć korsarzy. Tutejsza strategia opiera się na atakowaniu słabych punktów rywali, zmuszaniu przeciwnika do popełnienia błędu. Właśnie taką taktykę powinniśmy obrać, zamiast prostego zabijania oponentów. Wyobraźmy sobie sytuację, w której dwoje graczy z tej samej drużyny jest oddzielonych od pozostałych członków. Ich zadaniem jest przejęcie centralnego punktu odrodzeń (Middle Pyre). Jeden z nich wbiega w grupę obrońców i ucieka, skupiając na sobie całą uwagę wroga. Drugi rozpoczyna przejmowanie. Mimo, iż pierwszy z nich poświęcił się i prawdopodobnie zginął to jego drużyna mogła zdobyć strategiczny punkt, ponieważ nierozsądna drużyna będzie goniła pojedynczą ofiarę.

Jak zostało powiedziane wcześniej, aby wygrać Corsairs’ Stronghold należy grać zespołowo. Wykonywanie rozkazów lidera, jest naszym najważniejszym zadaniem. Obrońcy nie powinni wyskakiwać z twierdzy bez powodu. Nie chodzi oczywiście o koczowanie w niej (chociaż czasem to może być jedynym dobrym rozwiązaniem), lecz lepiej przypadkowo nie wybiegać z twierdzy, gdy naszym zadaniem jest pilnowanie drabiny. Nie jest to dobrym pomysłem z tego względu, iż nie obronimy twierdzy, gdy będziemy się krzątać poza nią. Początkującym nie zalecamy również prób zdobycia zewnętrznych pyre – ludzie będą wciąż się odradzać i robić wszystko, by utrzymać swoją własność. Będzie jeszcze czas i miejsce na to by przejąć nad nimi kontrole. Nic się nie stanie, jeśli pozostaną czerwone, ponieważ z założenia są przeznaczone dla agresorów. Pamiętaj! Nie opuszczaj swojego stanowiska. To szczególnie ważne dla odpowiedzialnych za drabinę. By zaznaczyć powagę sprawy, poniżej znajduje się mapka pokazująca, co się stanie, kiedy drabina nie będzie pilnowana.

Tera Battleground Ladder

Tak więc widzisz, że drabina pozbawiona ochrony pozwoli wrogowi korzystać z niej w każdej chwili. Ze sterowca zazwyczaj wyskakuje jedynie 5 osób i nie stanowią oni większego problemu. Jednak cała drużyna złożona z 20 osób może splądrować mury po wejściu po niepilnowanej drabinie. Gracze za nią odpowiedzialni nie powinni biec za osobami, którym udało się oszukać ich czujne oko. Takie zachowanie może kosztować zbyt dużo, gdyż kolejne osoby bez problemu wedrą się na mury. Drużyna wchodząca po drabinie ma bardzo ograniczone pole widzenia przeciwnika w przeciwieństwie do broniących tego wejścia. Dwoje graczy + czołg może po prostu zmieść cały wrogi szwadron.

Kolejną rzeczą o której musi wiedzieć każdy wojownik to fakt do czego tak naprawdę służą czołgi. Być może zauważyłeś, że mimo iż czołgi mają ataki AoE, które potrafią ranić wielu graczy jednocześnie to wyrządzą jedynie 9-12k obrażeń. Większość graczy w nawet średnim ekwipunku jest w stanie samemu zrobić przeciwnikowi większą krzywdę. Działą są przydatne do atakowania przeciwnika znajdującego się po drugiej strony bramy. Warto również używać ich do zniszczenia dział znajdujących się na murach oraz obrony drabin o czym wspominaliśmy wcześniej.

Warto również czasami zostać kozłem ofiarnym lub przynętą. Jeżeli widzisz, że Twoja drużyna próbuje przejąć Middle Pyre lub forsuję wewnętrzną bramę, a Ty skupiasz uwagę czterech wrogich wojowników staraj się jak najdłużej utrzymać ich przy sobie i dać swoim braciom trochę wolnego czasu by mogli wykonać zadanie, zamiast biec w ich stronę kierując wrogów prosto na nich.

Nie przystępuj do przypadkowych pojedynków PvP. Zdarza się, że teamy forsują zewnętrzne drzwi i przez 5 minut walczą z drużyną broniącą w odległej części dziedzińca. Racja, jeden gracz z połową życia walczący z pięcioma osobami wydaje się łatwym celem, ale jeśli trzeba go gonić dłużej niż 5 sekund lepiej zrezygnować i wrócić do wewnętrznej bramy. Nie ma sensu uganiać się za takim graczem i tracić cenny czas.

Co powinien używać prawdziwy Korsarz

Zanim przystąpisz do pojedynku powinieneś odpowiednio się wyposażyć. Infused Charms to jeden z najcenniejszych buff’ów, którego potrzebuje każda klasa. Jeśli grałeś już slayerem lub berserkerem, na pewno wiesz o czym mowa. Berserker z tym charmem bez oporu przypilnuje drabiny z cyklonem, podczas gdy niezbuffowanemu berserkerowi w końcu skończy się mana i będzie bezużyteczny. Generalnie, Infused Charm jest pożądany przez każdego gracza i powinien być używany przed każda walką. Mimo, iż Infused Charm pełni tak ważną funkcję, nie wolno nam zapominać o innych zaklęciach i buffach, które należy zgromadzić podczas oczekiwania w bazach przed rozpoczęciem starcia. Nawet 1% życia może pomóc zadać dodatkowe obrażenia kryształowi.

Również niezwykle pomocne okazują się bandaże. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, dlaczego piętnasto-sekundowy regen jest tak ważny. Warto z niego skorzystać, gdy przeczuwasz, iż niebawem skonfrontujesz swoją siłę z innymi wojownikami.

Fazy starcia

Corsairs’ Stronghold

Corsairs’ Stronghold zostało podzielone na 4 fazy: opening, outer wall phase, inner wall phase i crystal room phase.

Faza pierwsza (Opening/Outer Wall Phase Opening) – to seria ruchów wykonanych przez obydwie strony na samym początku pojedynku. Gracze zajmujący fortece zazwyczaj, strzelają do sterowców i zaczynają ścigać wroga. Co do tych, którzy będą atakować – zazwyczaj możecie tu sprawdzić swoją kontrolę nad drużyną. Macie 2 sterowce i oddziały lądowe, które mogą się zjednoczyć, by zdobyć kryształ czy by zrobić szybki nalot na centralny pyre przeciwnika. Faza ta trwa albo do czasu zniszczenia jednej z dwóch bram, albo zajęcia Middle pyre przez agresorów.

Faza druga (Inner Wall Phase) – rozpoczyna się do momentu gry, w którym wewnętrzna brama nie jest jeszcze zniszczona, ale atakujący mają już łatwy dostęp do dziedzińca.

Faza trzecia (Crystal Room Phase) – trwa do momentu gry, w którym wewnętrzna brama jest zniszczona i atakujący mają łatwy dostęp do pokoju z kryształem.

Wskazówki, porady i strategie dla drużyny broniącej fortecy

Obrona muru zewnętrznego

Sterowce – Najczęstszy podział to od 5 do 8 obrońców przydzielonych do pilnowania muru wewnętrznego i crystal roomu, reszta rozlokuje się wokół zewnętrznej bramy i będzie się starać jej bronić przed pierwszymi napastnikami. Wewnątrz sterowca przeciwnika będzie znajdować się od 3 do 5 osób. Mogą poważnie zaszkodzić przeciwnikom, jeśli uda im się wylądować po wewnętrznej stronie dziedzińca. Aby temu zapobiec należy zestrzelić maszyny powietrzne jeszcze w fazie lotu, uniemożliwiając im dalszą podróż i zabijając tym samym osoby znajdujące się na jego pokładzie.

Corsairs’ Stronghold Cannons

Jeśli zdecydujesz się zająć wieżyczkę, zastanów się, jak zrobić to najszybciej. Tzn. przygotuj się na bardzo szybkie zbieganie ze schodów, i co ważne, musisz wcześniej wiedzieć w jakim kierunku powinieneś pobiec. Po drugie, upewnij się, że strzelasz do sterowców. To ważne z tego względu, że czołgi będą strzelać do Ciebie z dołu i nie możesz liczyć na to, że zdążysz pozbyć się ich wszystkich. W międzyczasie, jeśli wpuścisz sterowiec do środka bazy, będzie dużo gorsze doświadczenie od śmierci pojedynczego gracza w wieżyczce.

Zatem, są 2 sterowce i 2 działa. Zazwyczaj każde działo odpowiada za zniszczenie jednego sterowca. Dla gracza w wieżyczce po prawej konieczne jest pozbycie się sterowca lecącego w jego kierunku. Wyceluj w prawo i będziesz mógł liczyć na punkty za free kills. Jeśli pozbędziesz się „swojego” sterowca możesz próbować zniszczyć ten drugi.

Wieżyczka po lewej ma nieco utrudnione zadanie. Po pierwsze „lewostronny” sterowiec pojawi się nieco później niż ten lecący po prawej stronie. Trudniej będzie namierzyć cel. Poniżej zakreślone są przypuszczalne obszary, w których możesz się spodziewać ataku sterowca. Do wykorzystania są 4 strzały zanim sterowiec doleci do wew. murów i tylko 1 strzał zaraz po tym. Możliwe, że nie uda się Ci dokładnie wycelować kiedy sterowiec będzie daleko. Mimo wszystko, by zminimalizować wszelkie zagrożenie, MUSISZ strzelić drugi raz.
Nigdy nie celuj dokładnie w sterowiec z prawego działa. Zamiast tego, podjedź trochę działem do przodu i obróć w ten sposób, by mierzyć pod kątem 40 stopni. Pocisk powinien lecieć łukiem i spaść na sterowiec podczas swojej trajektorii. Diagram poniżej:

Musisz dobrze wycelować podczas strzelania do sterowca za pierwszym i drugim razem, ponieważ pocisk będzie musiał odbyć długą drogę zanim uderzy w sterowiec. Podczas trzeciego wystrzału zmień trochę łuk lotu. Nie celuj też za daleko – teraz sterowiec będzie znajdował się bliżej Ciebie niż podczas 2 pierwszych strzałów, a pocisk będzie leciał krócej. Czwarty strzał – sterowiec powinien znajdować się nad Tobą, więc jeśli wycelujesz bezpośrednio w jego front, to Ty zostaniesz uderzony pociskiem. Jeśli po czwartym strzale nie zestrzelisz go, a wrogowie nie wyskoczą za Twoje mury, strzel piąty raz.
Ze względu na to, że sterowiec lecący po lewej stronie jest trudniejszy do zestrzelenia, może czołg po lewej także powinien próbować go zestrzelić, kiedy znajdzie się wystarczająco blisko. Strzelanie z czołgu wyrządzi mniej szkód niż strzelanie z wieżyczki. Dwa strzały z wieżyczki + jeden z czołgu powinny załatwić sprawę. Jeśli prawej wieżyczce uda się zestrzelić prawy sterowiec, gracze z prawej wieżyczki mogą pomóc tym po lewej w zestrzeleniu lewego sterowca.
Jeśli chybisz i nie zestrzelisz sterowca po swojej stronie, zawsze powinieneś poinformować, gdzie znajdują się jego niebezpieczni pasażerowie. To na pewno pomoże Twojej drużynie, a i nie zajmie dużo czasu.
Oczywiście mogą pojawić się natrętne czołgi strzelające w Twoją wieżyczkę. Zignoruj je – to Twoje czołgi się nimi zajmą. Gracze z wieżyczki mają zająć się sterowcami.

Corsairs’ Stronghold

Zewnętrzne drabiny i centralny pyre – Zalecamy przy każdej drabinie postawić na posterunku dwóch obrońców. Ci obrońcy + ewentualnie czołg na pewno wystarczy, by pokonać najeźdźców. Podczas gdy obrońcy będą na górze drabiny, będziesz mieć czas do wykonania najbardziej niszczących przeciwnika zmasowanych ataków. Wykorzystaj tę okazję do wyrządzenia jak największej ilości szkód potencjalnym wrogom zadając im najsilniejsze ciosy.

Obrońcy drabiny nie powinni opuszczać swojego stanowiska, szczególni Ci, którzy bronią lewej drabiny. Możliwe, że lewy sterowiec upuści pasażerów na zewnętrzny mur po lewej stronie. W tym przypadku, jeśli atakujący pójdą w kierunku centralnego pyre, strażnicy drabiny nie powinni mieć problemu z rozprawieniem się z wrogiem.
Jeśli atakujący będą próbować pozbyć się strażników drabiny, będą musieli walczyć defensywnie. 1-2 graczy (pośród tych z czołgu) powinno zaniechać obrony pyre, by móc bronić tej drabiny. Dobrym pomysłem może się okazać pomoc uzdrowiciela obrońcom drabiny po lewej stronie w razie, gdyby ktoś wyskoczył ze sterowca. Skup się na obronie drabiny, by już na samym początku gry nie zrobić sobie problemów.

Poniżej pokazane są kierunki lotu sterowca. Jak widać lecący po prawej stronie sterowiec ląduje blisko pyre, a ten po lewej stronie obok drabiny znajdującej się w najbardziej położonym na zachód kawałku muru. Możliwe, że 5 graczy wyskoczy ze sterowca na drabinę po lewej stronie i pozbędzie się jej strażników (lub wejdą oni do środka chcąc, by strażnicy opuścili stanowisko i poszli za nimi).
A co z drabiną po prawej stronie? Prawy sterowiec nie przelatuje obok drabiny (właściwie to będzie bardzo blisko centralnego pyre, gdzie mnóstwo obrońców powinno być przygotowanych), więc jedynym sposobem by napaść na tę drabinę jest albo pozbycie się jej strażników albo czas, kiedy atakujący z prawego sterowca opuszczą centralny pyre i będą biec długi dystans w kierunku drabiny. Jest to dość oczywiste dla broniącej drużyny i bardzo ciężkie w osiągnięciu, więc większość drużyn pozostawi lewą drabinę. Jeśli obrońcy prawej drabiny nie natrafią na atakujących, obrona nie powinna sprawić im problemów.

Na murach wewnątrz dziedzińca, tych które bronią pokoju z kryształem znajduje się jeden czołg. Zdarza się, że gracze już na samym początku wjeżdżają czołgiem do środka pomieszczenia co sprawia, że przeciwnikom łatwiej pokonać obronę drabin. Pozostań czołgiem na balkonie i użyj działa by zwiększyć skuteczność obrony murów.
Zazwyczaj drużyny wyznaczają 5-8 graczy do obrony wewnętrznych murów. 5 graczy to minimum – po 2 graczu na drabinę i jeden w środku czołgu. Strażnik potrzebny jest wewnątrz ze względu na sterowce. Czasami ktoś nie wie, co robić na wieżyczkach, a nawet doświadczony gracz może mieć słabszy dzień. Jeśli tak się zdarzy wrogowie będą mieli prostą drogę do kryształ.
Czołg znajdujący się wewnątrz może zniszczyć poturbowany w wyniku strzałów z wieżyczek sterowiec. Jeżeli Twój kompan na wieżyczce zawiedzie i nieuszkodzony lewy sterowiec wleci dalej, nie będziesz mógł za wiele zdziałać. Bez względu na to, że Twoim priorytetem jest jak najszybsze zniszczenie sterowca lecącego po prawej stronie. Zazwyczaj jednak uszkodzony wcześniej sterowiec lecący w kierunku dziedzińca nie będzie miał już pasażerów zanim doleci do wewnętrznych murów. Pasażerowie natomiast będą zdani na łaskę strażników drabiny.

Corsairs’ Stronghold Crystal

Priorytetem dla obrony drabiny jest właściwie jedynie jej pilnowanie, chyba że wróg dochodzi do kryształu, wtedy będą musieli walczyć z atakującymi. Jeśli pasażerowie statku wejdą do pokoju z kryształem dobrym pomysłem będzie wyznaczenie kilku strażników do pomocy w jego obronie. Upewnij się jednak, że strażnicy drabiny nie opuszczą stanowiska. Wewnątrz murów wystarczy obserwować niebo w poszukiwaniu serowców, pozbywać się wchodzących po drabinie graczy i chronić kryształ.

Wskazówki, porady i strategie dla atakujących korsarzy

Jedną z najprostszych, a zarazem najbardziej skutecznych taktyk to szybkie sforsowanie jednej z dwóch bram do fortecy. Skoordynowanie wszystkich dwudziestu wojowników, pozwoli zniszczyć drzwi nawet w ciągu dwóch pierwszych minut. Aby tego dokonać, należy użyć wszystkich możliwych sił na sforsowanie bramy. W przypadku tej taktyki, nie wykorzystuje się statków powietrznych. Konieczne jest wybranie północnej lub południowej bramy i skierowanie tam wszystkich sił. Należy jak najszybciej przejąć punkt rezurekcyjny znajdujący się obok atakowanego obiektu oraz czołgi. Zdobyte maszyny posłużą do zniszczenia dział znajdujących się na murach, a w drugiej kolejności do ostrzelania bramy by zabić przeciwników znajdujących się po jej drugiej stronie. Wojownicy powinni wyposażyć się w Hunter Cruxy by zadawać większe obrażenia atakowanemu celowi. Należy unikać zaczepnych starć z innymi graczami. Po udanym najeździe w murze zostaje otwarta krwawiąca rana, która przyniesie wiele problemów obrońcą. Następnie w zależności od tego co zaplanuje dowódca, agresorzy mogą przystąpić do forsowania bramy prowadzącej do kryształu, przejęcia środkowego punktu rezurekcyjnego lub wejścia do pokoju z kryształem po drabinach.

Jeżeli poważnie myślisz o sukcesie w swoich działaniach musisz poruszać się w grupie. Biegając sam, stajesz się łatwym celem, a jako trup nie przysłużysz się do wygranej. Po zniszczeniu bramy warto przejąć middle pyre jednak jeżeli jego obrona przygotowana jest bardzo solidnie nie wolno stracić zbyt długo czasy na przepychanki. Ciekawą taktyką jest rozdzielenie atakujących na dwie wewnętrzne drabiny po 10 osób. W ten sposób jeden broniący ich czołg może wpaść w tarapaty i jedna z drużyn łatwo przedostanie się do pokoju z kryształem wyrządzając mu wielkie szkody.

Nie zapominajmy o sterowcach. Jeżeli dowódca, postanowi wykorzystać sterowce do zdobycia zamku należy go bezwzględnie posłuchać. Ciekawą taktyką jest załadowanie dwóch sterowców pod 10 osób i poczekanie do 13:30 minuty meczu. Wtedy należy rozpocząć atak (bardzo ważna jest tutaj synchronizacja, często zdarza się, że któryś z graczy rozpocznie lot wcześniej) i w zależności od planu zaatakować i przejąć środkowy punkt rezurekcyjny lub bezpośrednio dostać się do kryształu. Zasiada w ten sposób panika może zostać idealnie wykorzystana przez kolejne 10 osób, które wzmocnią szeregi wojowników, którzy dotarli na mury drogą powietrzną.

Corsairs’ Stronghold Airships

Zdobycie środkowego pyre może okazać się niezwykle ważne, gdyż jego przejęcie daję kontrolę nad działami i czołgami znajdującymi się w jego pobliżu. Maszyny wojenne znajdujące się naprzeciw wewnętrznej bramy mogą okazać się niezwykle cenne w przypadku próby jej zniszczenia. Ich ataki AoE pomogą łatwo rozprawić się z wieloma obrońcami na raz co utrzyma przy życiu atakujących wojowników.

Ostatnią proponowaną przez nas taktyką to wykorzystanie drabiny znajdującej się najbardziej na wschód. Jeżeli czujesz, że Twoja drużyna jest prawdę mocna i świetnie radzi sobie w walkach PvP, możesz błyskawicznie po rozpoczęciu meczu dobiec do niej całą grupą i wspiąć się po niej na mur. Stamtąd prosta droga poprowadzi Cię do middle pyre. Często niespodziewający się niczego obrońcy łatwo oddają to co ich jednak w przypadku niepowodzenia ciężko ponownie skoordynować drużynę, więc ta taktyka polecana jest bardziej zgranym i doświadczonym grupą.

Jeżeli posiadacie jakieś własne taktyki, pomysły wypisujcie je na naszym forum w dziale PvP. Jeżeli po przeanalizowaniu uznamy ją za innowacją i ciekawą napewno dodamy ją do tej listy z zaznaczeniem kto jest jej autorem.

Dowodzenie

Dowódca do bardzo odpowiedzialne zadanie. Jeżeli drużyna ma sięgnąć po zwycięstwo, jej dowódca musi prowadzić ją stalową ręką. Przemyśl wcześniej swoje działania, a następnie wykorzystując specjalny chat /n (notice) używając wyłącznie dużych liter przekaż swój plan innym. Musi być on jasny i klarowny oraz trafiać do wszystkich. Każdy powinien wiedzieć co ma dokładnie robić. W oknie mapy (skrót klawiszowy „M”) co 30 sekund dostępna będzie umiejętność skanowania. Pozwala ona pokazać Twoim sojusznikom, gdzie obecnie znajdują się przeciwnicy. Nie możesz o niej zapominać i musisz regularnie z niej korzystać. Obserwuj mapę, by na bieżąco wiedzieć jaki jest obecny stan walki, gdzie są sterowce i kto kontroluje punkty respawnu. Podejmuj decyzję szybko, lecz nie pochopnie. Jeżeli się postarasz i Twoja drużyna wygra w nagrodę otrzymasz podwójną ilość Bellicarium Credit.